Norsk läsövning – skandinavisk hjärngymnastik

Lata människor som jag blir glada över att finna ett debattinlägg som redan är färdigskrivet! I stället för att plagiera och hjälpligt maskera ursprunget så hänvisar jag här till en text som jag kunnat skriva själv om jag hade varit lika begåvad som Øystein Steiro!

2 Responses to Norsk läsövning – skandinavisk hjärngymnastik

  1. Øystein Steiro skriver:

    Takk for hyggelig kommentar Bosse!
    Det kommer en oppfølger til min artikkel i neste nummer av Norges Forsvar som vil bli lagt ut på sidene til Strategi och krigskonst antakelig i slutten av mai eller begynnelsen av juni.
    Mvh
    Øystein Steiro

    • bohel skriver:

      Tack Öystein för ditt arbete med att inte låta våra regeringar skapa ett militärt vacuum i Skandinavien.
      I spåren av eurokrisen blir det förmodligen frestande att ta ytterligare pengar från försvaret för att stoppa i ekonomiska luckor som våra politiker själva skapat för att köpa röster. Konsekvenserna av att åderlåta försvaret syns ju oftast inte inom en mandatperiod och syns det i nästa mandatperiod blir det förmodligen någon annan som måste lösa det.
      /Bosse

Kommentera

